Hírek

Elérhetőségek

ASP csatlakozás

projekttábla

A kedvezményezett neve: Molnaszecsőd Község Önkormányzata

A projekt címe: Molnaszecsőd Község Önkormányzata ASP Rendszerhez való csatlakozása

A szerződött támogatás összege: 6 000 0000,- Ft

A támogatás mértéke: 100%

A projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2018.06.30.

A projekt azonosító száma: KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2017-01019

Az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet (továbbiakban: ASP Korm. rendelet) szerint, 2018. január 1-jéig az önkormányzati ASP rendszer valamennyi szakrendszeréhez köteles csatlakozni az önkormányzat.

 A „Csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez” című pályázati felhívás célja az egységesített önkormányzati elektronikus ügyviteli megoldások bevezetése országos szinten, az egyes települési önkormányzatok az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozásának megvalósításával. A felhívás keretében az ASP Korm.rendelet alapján az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozás során a települési önkormányzatoknál felmerülő egyes feladatok költségeinek támogatására van lehetőség.

Az önkormányzati ASP országos kiterjesztése eredményeképpen

  • az önkormányzati ASP központ keretében biztosított szakrendszerek folyamatos, központilag biztosított joghatályos állapota javítja az önkormányzati jogalkalmazás minőségét
  • az ASP szolgáltatások bevezetése, a központosított üzemeltetés és jogszabálykövetési, továbbfejlesztési szolgáltatás az önkormányzati informatikai üzemeltetési költségek csökkenését is eredményezi
  • az ASP technológia bevezetése és az ASP központ országos kiterjesztése a hatékony forrásfelhasználás mellett lehetővé teszi az önkormányzatok számára, hogy egy, a legtöbb önkormányzat számára korszerű informatikai rendszert alkalmazzanak, amely elősegíti a belső működésüket, a kötelező feladataik megoldását és az egyes e-közigazgatási szolgáltatások nyújtását
  • az önkormányzati ASP rendszer alkalmazásával és kiterjesztésével egységes, gazdaságos és hatékony informatikai rendszer állhat az önkormányzatok rendelkezésére a feladatellátáshoz.

Az önkormányzati ASP rendszer szakrendszerei:
a) iratkezelő rendszer,
b) önkormányzati települési portál rendszer (opcionális csatlakozás)
c) az elektronikus ügyintézési portál rendszer, ide értve az elektronikus űrlap-szolgáltatást,
d) gazdálkodási rendszer,
e) ingatlanvagyon-kataszter rendszer,
f) önkormányzati adó rendszer,
g) ipar- és kereskedelmi rendszer,
h) hagyatéki leltár rendszer

A támogatás segítségével beszerzésre kerül 8 db az ASP rendszer követelményeinek megfelelő hardverrel és szoftverekkel rendelkező számítógép, 8 db monitor, 10 db kártyaolvasó, 2 db laptop MS Windows környezetben és 2 db multifunkciós nyomtató. Az eszközök beszerzésén túl megvalósul az önkormányzati rendeletek felülvizsgálata, a szabályzatok aktualizálása, továbbá a szakrendszerek adatainak az ASP központi rendszerbe történő migrációja.

A projekt megvalósítása során vállalt tevékenységek:

  • Eszközök beszerzése: 8 db monitor alapkonfiguráció, 10 db kártyaolvasó, 8 db munkaállomás, 2 db laptop, 2 db multifunkciós nyomtató (nyomatkészítő)
  • Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása
  • Önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja
  • Oktatásokon történő részvételhez kapcsolódó utazás
  • Tesztelés, élesítés
  • Kötelező nyilvánosság
  • Projektmenedzsment