Ügyleírás
Rendezvénytartási engedély kérelem beadásához
A zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről szóló 23/2011. (III. 8.) Korm. rendelet alapján zenés, táncos rendezvény csak rendezvénytartási engedély (a továbbiakban: engedély) birtokában tartható.
A kérelmet a zenés, táncos rendezvény helye szerint illetékes jegyzőhöz kell benyújtani.
Az engedélyt azokra az alkalmi vagy rendszeres zenés, táncos rendezvényekre szükséges megkérni, amelyeket:
• olyan építményben, építményen, tömegtartózkodásra szolgáló helységben tartanak, melyben bármikor egyidejűleg 300 főnél több személy tartózkodása várható,
• a szabadban tartanak és a résztvevők száma az 1000 főt meghaladja (szabadtéri rendezvény).
A rendeletet nem kell alkalmazni:
a) a gyülekezési jogról szóló törvény hatálya alá tartozó rendezvényekre;
b) a választási eljárásról szóló törvény hatálya alá tartozó gyűlésekre;
c) a vallási közösségek vallásos szertartásaira és rendezvényeire;
d) a családi eseményekkel kapcsolatos rendezvényekre és
e) a közoktatási intézményekben az intézmény által szervezett rendezvényekre.
Az engedély iránti kérelmet a zenés, táncos rendezvénynek helyt adó építmény üzemeltetője, szabadtéri rendezvény esetében a rendezvény szervezője nyújtja be. Az engedély nem mentesíti az engedély jogosultját a tevékenység végzéséhez, illetve a meghatározott termékek forgalmazásához szükséges további, külön jogszabályban meghatározott feltételek teljesítése alól.
Az engedély iránti kérelem elbírálásának ügyintézési határideje 20 nap.
Az engedély jogosultja a kérelem adataiban bekövetkezett változásokat haladéktalanul köteles bejelenteni a jegyzőnek.
A tevékenység megszüntetését haladéktalanul be kell jelenteni a jegyzőnek.
A zenés, táncos rendezvények működésének biztonságosabbá tételéről 23/2011. (III. 8.) szóló Korm. rendelet alkalmazásában:
• építmény üzemeltetője: az építmény tulajdonosa, kivéve, ha az építményt jogszabály vagy szerződés alapján más, természetes vagy jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdálkodó szervezet működteti;
• zenés, táncos rendezvény: rendszeresen vagy meghatározott alkalomból, illetve időpontban tartott, nyilvános, nem zártkörű, válogatott lemezbemutatás vagy élő előadás útján nyújtott zeneszolgáltatást főszolgáltatásként nyújtó rendezvény, amelyen a részvételhez nem kell megváltott ülőhellyel rendelkezni;
• rendszeres rendezvény: adott helyszínen hetente több alkalommal, heti vagy havi gyakorisággal megtartott rendezvény;
• alkalmi rendezvény: adott helyszínen egy alkalommal legfeljebb tíz egymást követő napon megtartott rendezvény.
A jegyző az engedély megadásával egyidejűleg a zenés, táncos rendezvényt nyilvántartásba veszi. A jegyző által vezetett nyilvántartás nyilvános, azt a jegyző az önkormányzat honlapján közzéteszi. Az engedély jogosultja a kérelem adataiban bekövetkezett változásokat haladéktalanul köteles bejelenteni a jegyzőnek. A tevékenység megszüntetését haladéktalanul be kell jelenteni a jegyzőnek. A bejelentés alapján a jegyző az engedélyt visszavonja, és a zenés, táncos rendezvényt törli a nyilvántartásból.
Szükséges okiratok:
• Biztonsági terv;
• Tűzvédelmi szabályzat (ha külön jogszabály kötelezővé teszi);
• A rendezvény helyszín használatának jogcímére vonatkozó okirat (kivétel: tulajdoni lap);
• Cégkivonat, aláírási címpéldány;
• A szakhatósági eljárásokért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak megfizetésének igazolása;
• A zenés, táncos rendezvénynek helyt adó építmény, terület azonosításához szükséges, továbbá alapterületére, befogadóképességére vonatkozó adatok;
• UTALÁSRÓL BIZONYLAT
Vonatkozó jogszabályok:
• 23/2011. (III.8.) Korm. rendelet a zenés, táncos rendezvénynek működésének biztonságosabbá tételéről;
• 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról;
• 1990. évi XCIII. tv. az illetékekről;
Az eljárások illetéke, díja Az eljárásért 3 000 Ft. általános tételű eljárási illetéket kell befizetni az alábbi bankszámlára: 11747020-15421412-03470000. Közlemény: ZENÉS
Eljáró hatóság
Az engedélyt a zenés, táncos rendezvény helye szerinti települési önkormányzat jegyzője engedélyezi.
A kérelem benyújtható: Csak elektronikusan: Molnaszecsődi Közös Önkormányzati Hivatal
Az elektronikus ügyintézés lehetőségét az ELÜGY (OHP) szolgáltatás igénybevételével biztosítja, melynek elérhetősége: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap
Ügyintézés határideje:
Az ügyintézési határidő a kérelem beérkezésétől számított 20 nap.
Egyéb fontos tudnivalók:
Az engedély nem mentesíti az engedély jogosultját a tevékenység végzéséhez, illetve a meghatározott termékek forgalmazásához szükséges további, külön jogszabályban meghatározott feltételek teljesítése alól (pl.: működési engedély iránti kérelem, bejelentés kereskedelmi tevékenység végzésére stb.).
Az önkormányzat elérhetősége:
Ügyfélfogadás helye: 9912 Molnaszecsőd, Petőfi út 86.
Ügyfélfogadás időpontjai: Hétfő: 8.30-15.00; Kedd: 8.30-15.00; Szerda: 8.30-15.00
Péntek: 8.30-11.00
E-mail cím: igazgatas@magyarszecsod.hu
Honlap cím: https://molnaszecsod.asp.lgov.hu
Telefonszám: +36 94 529-028
Molnaszecsőd Község Önkormányzata Hivatali Kapu elérhetősége:
HIVATAL RÖVID NEVE: MOLNAONK;
HIVATAL TELJES NEVE: Molnaszecsőd Község Önkormányzata;
KRID: 145098722